České Středohoří – 3.den: Děčín (25.6.2019)

Vyhlídková věž Pastýřská stěna.

Po dvou dnech hardcore jízdy na kolech vždy následuje Tomův oblíbený odpočinkový den. Ráno jsme se přesunuli z Ústí nad Labem do Děčína a tak se vydáváme do víru tohoto velkoměsta.

Tohle bude celkem krátký příspěvek. Ubytováváme se na levém břehu Labe, ve čtvrti s názvem IV – Podmokly. Bydlíme v podstatě v bytě. Protože je odpočinkový den, tak sedáme do auta a vyrážíme na druhý břeh vyzvednout Rosťu.

Pokud budete někde hledat fotku Děčína, tak tam určitě bude Labe a Děčínský zámek.

Jdeme parkem, přes nejstarší řetězovou lávku v ČR z 19. století, která překonává odtok ze zámeckého rybníku.

Řetězová lávka.

Naproti zámku, na druhé straně Labe je vidět vyhlídková věž Pastýřská stěna z 20. století. Tam se podíváme zítra.

Labe od Děčínského zámku.

Cesta vede skrz skálu skalním průchodem.

Skalní průchod Tunýlek (19. století).

V zámeckém parku se procházejí pávi.

O opylování vznešené zámecké flóry se stará i početná skupina královských včel.

Hrad přestavěný na zámek umístěný na skále na pravém břehu Labe byl postaven už někdy ve 13. století.

Po tom, co si ho důkladně prohlédneme a dáme si oběd, jdeme na obhlídku místního pivovaru Nomád.

Pivovar Nomád.

Pivo mají celkem dobré a my se postupně rozhodujeme prozkoumat i naši sídelní čtvrť Podmokly. Objevujeme zde nákupní středisko, které se vyznačuje dalším Pivovarem Kapitán. Musím přiznat, že znám ještě jeden pivovar v nákupním centru s názvem Lužiny. Tomáš si odvážně objednává tuplák, který jej bohužel postupně uvádí do stavu hibernace. Nakupujeme si tedy zásoby a míříme zpátky na pokoj. Z našeho pohledu zábava začíná, Tomášem to ale není příliš kladně přijato a již v 9 hodin decentně navrhuje večerku, cituji: „Držte už kur… huby, jak můžete furt tak chlastat a jezdit další den na kole. Martine, jestli zase pustíš Ausländera, tak ti ten mobil rozmlátím!!“ Tak dobrou noc a zase zítra. 🙂

2 Replies to “České Středohoří – 3.den: Děčín (25.6.2019)”

1. jsem zvědavý ,co budeš psát zítra ,protože tuplák,návštěva pivovaru v nákupáku ,večerka v 9 a chuť rozmlátit mobil,se stala až další den.Tento den jsem byl na vás nasraný,že:
    1. si sedáte v nomádovi na rezervačky,
    2.děláte kravál v Podmoklích v 1 ráno,cituji Rosťu: „však jsme na dovolené,ne“ a
    3.neposloucháte svého kočího ,když řekne:“ jedeme už na barák,já si chci už taky dát pivo“